Webshop » Bmw » Intake system BMW G29 Z4 M40i B58 (carbon fiber)

Intake system BMW G29 Z4 M40i B58 (carbon fiber)

Intake system BMW G29 Z4 M40i B58 (carbon fiber) Intake system BMW G29 Z4 M40i B58 (carbon fiber)

Intake system BMW G29 Z4 M40i B58 (carbon fiber) Intake system BMW G29 Z4 M40i B58 (carbon fiber)Intake system BMW G29 Z4 M40i B58 (carbon fiber) Intake system BMW G29 Z4 M40i B58 (carbon fiber)
De G29 Z4 M40i Eventuri-inlaat is ontwikkeld om de turbo een minder beperkend stroompad te bieden met behoud van lage inlaattemperaturen. Warmte en volume zijn de belangrijkste overwegingen bij het ontwerpen van een inlaat voor turbomotoren. In de BMW bevindt het inlaatsysteem zich naast het uitlaatspruitstuk dat de motorruimte snel doorwarmt. Hoge temperaturen zijn schadelijk voor de motorprestaties, omdat de turbo een boost zou moeten opbouwen met verwarmde, minder dichte lucht en dus de enige manier om ervoor te zorgen dat IAT's tot een minimum worden beperkt, is een volledig afgesloten inlaat. Dit resulteert echter in een beperking met slechts één voorraadluchttoevoer om lucht uit aan te zuigen. Tijdens de ontwikkeling merkten we een extra opening in het wielkastgebied op en profiteerden hiervan door een secundaire voeding aan onze airbox toe te voegen. Verder heeft onze verzegelde airbox ook een hitteschild met goudreflecterend om de stralingswarmteoverdracht van het uitlaatspruitstuk te minimaliseren. Om het volume te maximaliseren hebben we de airbox zo groot mogelijk gemaakt met een uitsparing voor eventuele veerpoten. De standaard ingewikkelde inlaatbuis is vervangen door een gladde koolstofbuis die ook groter is in intern volume met een beginnende interne diameter van 111 mm (4,4 ") die soepel naar beneden loopt om te passen bij de turbo-inlaat. De buis zorgt voor een soepele weg van het filter naar de turbo-inlaat. Ten slotte gebruiken we een op maat gemaakt high-flow droogfilter dat ISO-getest is op filtratieprestaties en een groter filtratiegebied heeft dan het voorraadfilter.

Het Eventuri G29 Z4 M40i-inlaatsysteem bestaat uit een aantal componenten die zijn ontworpen voor een specifiek doel en die zijn vervaardigd volgens de hoogste normen. We gebruiken 100% pre-preg koolstofvezel zonder glasvezel, wat betekent dat we een glad binnenoppervlak kunnen bereiken om een ​​soepelere luchtstroom te behouden. Hier zijn de details voor elk onderdeel en het ontwerpethos erachter:

Elk inlaatsysteem bestaat uit:

- Airbox van koolstofvezel met dubbele invoer
- Op maat gemaakte droge kegelfilter met hoge stroming
- Inlaatbuis van koolstofvezel met opening van 111 mm
- CNC-gefreesde temperatuursensorbevestiging
- CNC-gefreesde ontluchtingsadapter
- Hitteschild met gouden reflecterende achterkant
- Lasergesneden roestvrijstalen beugels
- Siliciumkoppeling met OEM-specificatieklemmen

€ 1 464,00

Beschikbaar

Webshop gemaakt met EasyWebshop