Webshop » Honda » Intake system HONDA Civic Type R FK8 (carbon fiber)

Intake system HONDA Civic Type R FK8 (carbon fiber)

Intake system HONDA Civic Type R FK8 (carbon fiber Intake system HONDA Civic Type R FK8 (carbon fiber)

Intake system HONDA Civic Type R FK8 (carbon fiber Intake system HONDA Civic Type R FK8 (carbon fiber)Intake system HONDA Civic Type R FK8 (carbon fiber Intake system HONDA Civic Type R FK8 (carbon fiber)
Prestatieverbetering: 14-20pk, 22-29ft-lb
V-Box Acceleratie: 60-130mph verminderd met 1,2 seconden

De Honda FK8 Type R-inlaat is het resultaat van uitgebreide ontwerpiteratie door middel van dyno-testen en stroomanalyse. Het is ontwikkeld om twee doelen te bereiken: 1) Lage inlaattemperaturen handhaven. 2) Beperk het turbo-inlaatpad. Het eerste doel werd bereikt door het filter in een koolstof-airbox te plaatsen en de standaardafdichting tegen de motorkap te gebruiken om de hitte van de motor te blokkeren. Aangezien de inlaat direct achter de radiator zit, is het van cruciaal belang dat het filter niet wordt blootgesteld, wat zou resulteren in vermogensverlies door een hoge IAT. Het tweede doel werd bereikt door de flexibele slang te verwijderen en het inlaatpad te optimaliseren met een Venturi-stack die rechtstreeks op het filter is aangesloten. Verder hebben we een tweede inlaat aan de airbox toegevoegd met een schep die lucht uit het binnenvleugelgebied aanzuigt. Dit verdubbelt bijna het totale dwarsdoorsnede-oppervlak waardoor de turbo kan putten in vergelijking met de enkele invoer op het voorraadsysteem. Onze carbon airbox-behuizing is ontworpen om het beschikbare volume te maximaliseren en alle warmtebronnen te blokkeren. De resulterende prestatiewinst en esthetiek zijn toonaangevend in de branche voor de FK8 Type R.

De standaard airbox zuigt lucht aan via een enkelvoudig invoerkanaal achter de voorbumper. De afmeting van deze inlaat is erg klein, ongeveer 35cm^2. Door de vraag van de turbo wordt deze opening een beperking. Het eenvoudig openen van het filter in de motorruimte is echter schadelijk, aangezien de filterpositie zich direct achter de radiateur bevindt en zodra de motor is opgewarmd, raakt het filter snel verzadigd met warmte. Ons inlaatsysteem lost dit probleem op door het filter ingesloten in een airbox te houden en een secundaire voeding toe te voegen die het inlaatgebied met nog eens 28 cm ^ 2 opent. Dit in combinatie met onze Venturi Filter-stack voor een soepele stroom resulteert in een onmiddellijke winst over het gehele toerentalbereik van 14-20 pk.

€ 1 487,50

Beschikbaar

Webshop gemaakt met EasyWebshop