Webshop » Honda » Intake system V2 HONDA Civic Type R FK2 LHD (carbon fiber)

Intake system V2 HONDA Civic Type R FK2 LHD (carbon fiber)

Intake system V2 HONDA Civic Type R FK2 LHD (carbo Intake system V2 HONDA Civic Type R FK2 LHD (carbon fiber)

Intake system V2 HONDA Civic Type R FK2 LHD (carbo Intake system V2 HONDA Civic Type R FK2 LHD (carbon fiber)Intake system V2 HONDA Civic Type R FK2 LHD (carbo Intake system V2 HONDA Civic Type R FK2 LHD (carbon fiber)
HONDA CIVIC FK2 TYPE R V2
Prestatieverbetering: 24-30 pk, 28-35ft-lb

De FK2 Type R V2-inlaat is een bijgewerkte versie van ons originele FK2-systeem dat nu de standaard rubberen inlaatbuis vervangt door onze koolstofbuis en aangepaste siliconenslang. De nieuwe koolstofbuis bevat ook de MAF-sensor en vervangt dus ook onze originele metalen MAF-buis van het originele Eventuri-systeem. De toevoeging van de koolstofbuis versoepelt het pad van de Venturi-filterbehuizing helemaal naar de standaard turbo-inlaatbuis en het verschil is aanzienlijk in termen van de extra behaalde prestaties. De rest van de inlaat blijft hetzelfde met onze koudeluchtschep en Venturi-filterbehuizing die zorgt voor een soepele luchtstroom en lage inlaattemperaturen. Door een effectieve toevoer van koude lucht te integreren, die het voorraadsysteem mist en die te koppelen aan onze gepatenteerde Venturi-behuizing en koolstofinlaatbuis, levert onze inlaat consistent toonaangevende resultaten op. Verkrijgbaar in koolstofvezel en rode kevlar/koolstofhybride.

Het Eventuri-verschil

Het FK2 Type R V2 Eventuri-systeem maakt gebruik van onze gepatenteerde koolstofvezelbehuizing met onze Gen 2 op maat gemaakte filter, die een aerodynamisch efficiënt luchtstroompad van het filter naar de turbo's biedt. Niet zomaar een kegelfilter met een hitteschild, maar een uniek ontwerp dat het Venturi-effect oproept en laminaire stromingscondities handhaaft om de weerstand op de turbo te verminderen.

De standaard airbox zuigt lucht aan uit de motorruimte die, zodra de motor op bedrijfstemperatuur is, erg warm zal zijn. Het eenvoudig plaatsen en openen van het kegelfilter met een willekeurig aantal hitteafschermingen op dezelfde plaats resulteert in precies hetzelfde probleem - het systeem zal hete lucht aanzuigen en resulteren in een verlies van verkrijgbaar vermogen. Ons inlaatsysteem maakt gebruik van koude lucht vanaf het paneel onder de voorruit, waardoor het filter verzadigd kan worden met omgevingslucht, ongeacht hoe heet de motorruimte wordt. Dit in combinatie met onze unieke Venturi-behuizing voor een soepele stroming resulteert in een onmiddellijke winst over het hele toerentalbereik van 24-30 pk en een aanzienlijke koppelverhoging van 28-35 ft-lb ten opzichte van de standaard airbox.

€ 1 333,00

Beschikbaar

Webshop gemaakt met EasyWebshop