Webshop » Porsche » Intake system PORSCHE 991 Turbo (carbon fiber)

Intake system PORSCHE 991 Turbo (carbon fiber)

Intake system PORSCHE 991 Turbo (carbon fiber) Intake system PORSCHE 991 Turbo (carbon fiber)

Intake system PORSCHE 991 Turbo (carbon fiber) Intake system PORSCHE 991 Turbo (carbon fiber)Intake system PORSCHE 991 Turbo (carbon fiber) Intake system PORSCHE 991 Turbo (carbon fiber)
Acceleratietijd: 60-130 mph verminderd met 0,2 seconden

Montage: Porsche 991.1 991.2 Turbo, Turbo S

Het 991 Turbo Eventuri-inlaatsysteem is ontwikkeld door middel van uitgebreide tests in de echte wereld met als doel de turbo's efficiënter te laten werken. Door de single stock airbox te vervangen door individuele gepatenteerde Venturi-filterhuizen, kunnen de turbo's spoelen en boost genereren met minder weerstand. Als gevolg hiervan worden de werkcycli van de wastegate verminderd, wat resulteert in een piekboost bij een lager toerental en daarom worden de prestaties verhoogd. De twee afzonderlijke filters bieden een groter filtratiegebied in vergelijking met het filter met enkel voorraadpaneel. Om de temperatuur van de inlaatlucht laag te houden, zijn de Venturi-behuizingen bovendien afgedicht tegen een luchtkanaal dat omgevingslucht aanzuigt van dezelfde locatie als het voorraadsysteem. Omdat de motorruimte van de 911 Turbo dicht opeengepakt is, kunnen hoge IAT's alleen worden vermeden door te zorgen voor een volledig afgesloten inlaatsysteem. De combinatie van een soepeler luchtstroompad naar elke turbo met lage IAT's resulteert in hogere prestaties en een scherpere gasrespons over de standaard airbox.

Het Eventuri-verschil

Het 911 Turbo Eventuri-systeem maakt gebruik van onze gepatenteerde koolstofvezelbehuizingen met onze Gen 2 op maat gemaakte filters, die zorgen voor een aerodynamisch efficiënt luchtstroompad van het filter naar de turbo's. Niet zomaar een kegelfilter met een hitteschild, maar een uniek ontwerp dat het Venturi-effect oproept en laminaire stromingscondities handhaaft om de weerstand op de turbo te verminderen.

De inlaat werd op de weg getest met behulp van een Vbox-eenheid om de acceleratie van 60-130 mph te registreren. De tests werden uitgevoerd op hetzelfde stuk weg - opnieuw op dezelfde dag om de variabelen tot een minimum te beperken. Resultaten tonen aan dat met alleen de inlaat toegevoegd - op voorraadsoftware, de acceleratietijden van 60-130 mph met 0,2 seconden werden verminderd, wat een aanzienlijke verbetering is bij dergelijke snelheden.

Versnellingsresultaten samenvatting:

60-130mph met voorraadopname = 8,04 seconden

60-130 mph met Eventuri-inname = 7,83 seconden

De voordelen zijn van een combinatie van redenen:

Individuele Venturi-behuizingen scheiden het stroompad voor elke turbo, waardoor ze efficiënter kunnen werken.

De Venturi-behuizingen zorgen voor een soepele overgang van het filter naar de inlaatbuizen, waardoor de luchtstroom laminair blijft.

De temperatuur van de inlaatlucht wordt tot een minimum beperkt door te zorgen voor een afgedicht systeem om te voorkomen dat verwarmde lucht in de motorruimte wordt aangezogen.

€ 2 499,00

Beschikbaar

Webshop gemaakt met EasyWebshop